ذرات طــــلائی60- سخن از بزرگان اروپا- ترجمه ی : فرزانه شیدا

 

ذرات طــــلائی

60 سخن از بزرگان اروپا  

 

انتخاب و ترجمه ی : فرزانه شیدا

 

 ماخذ محقق :                                   کتابها:

- کلماتی که زندگی می کنند1

(ord som lever) 

نویسنده: مارگارته بُونه ویه 


MARGARETE BONNEVIE

 

أود  یان   هولن 


odd johan holen

   

2- چیزهائی که میشود اینگونه گفت!!!  

(DEN SOM KUNNE SAGT SÅNN!!)

 

مترجم: فرزانه شیدا
FARZANEH SHEIDA 

 

درباره کتابها : 

نخستین کتاب :کلماتی که زندگی می کنند.   

این کتاب شامل چهارصد (400) جمله  ازحُکما و بزرگان نروژ  و  سایر کشورهای 

 

جهان می باشدکه شامل 10 بخش میگردد 

 

 که هشت بخش آن به هشت(8) زبان زنده دنیا 

ترجمه گردیده است که  عبارتند از: 

(  انگلیسی نروژی آلمانی سوئدی دانمارکی.ایتالیائی.فرانسه ولاتین) 

و  بخش نهم(9) مشتمل از  ضرب المثلهای متداول اروپائی و 

 

در آخرنام نویسندگانی است که به زبان نروژی : 

 

این  "ذُرّت های طلائی" یا به زبان ما" جملات طلائی"  

 

از بزرگان را بیان کرده اند
*
کتاب دوم:  

 آنچه که میشود اینگونه گفت!!!  

*نویسنده:أود یوهان هولن  

که شامل بخشهای مختلفی در زمینه های مختلف:  

احتماعی سیاسی ورزشی هنری وغیره میباشد 

و بیشترین جملات از این کتاب ترجمه گردیده است  

و مترجم با در نظر گرفتن  دین, آداب ,سنت  وفرهنگ جامعه 

کلماتی را برگزیده است که  

 

مغایر با شئونات  اسلامی ,اخلاقی و اجتماعی ما نباشد!!! 

امید که از   این "کلمات طلائی" استفاده برده 

 

 و مترجم قادر بوده باشد که اصطلاحات  وکنایایت  و مفهوم اصلی 

 عبارات فوق را  به شیوه ای قابل قبول طبع  همگان  با این اثر  منتقل کند! 

با امید موفقیت همیشگی برای شما در راه زندگی 

 

 وتداوم وپیروزی ایران وایرانی:


(فرزانه شیدا)

 


بخش اول زندگی وعشق:

*
انسان  تنها  یکبار  زندکی میکند درنتیجه , امکان آن بسیار  کم خواهد بود
که  چیزی را دوبار تجربه  کند که  بیشترین  شوق و هیجان را باو  میداد!!!
لانگه لونینگ
*
مسلم است که در زندگی بسیار ساده تر  است که انسان به  داخل شهر رفته
در  رستورانی ساکت وآرام به آسوده گی بنشیندونوشیدنی خود را
بآرامی بنوشد در زمانیکه اساس   زندگی  
بر پایهء تلاش جهد وسازنده  بنا شده است!!!  
آریلد نیگوست
*
من فکر میکنم هیچ احساسی
رهائی و آزادی بیشتری را به کسی  نخواهد داد  وقتی که جرأت کنی
در زندگی بمانند یک اتومبیل مجدد بچرخی و  دور بزنی!!!
ماریه بونه ویس
*
زندگی من همواره چون فاجعه ای بوده است که هرگز اتفاق نیافتاده بود !!!
  أوئستین  وویک
*
من احساس میکنم همواره بدنبال چیزی هستم که  هرگز  نخواهم یافت!!!
أوله نوئرر
*
زندگی کوتاه تر از آن است که درتمامی مدت با جدّیت بآن نگاه شود!!!
(گاه باید فکر روح ومغز را استراحت داد)
أرلین  لاگ راید
*
بسیاری افراد  زمان زیادی را صرف می کنند تا زندگی خود را بسازند
بی آنکه بدانند در این جستجو  هرلحظه در حال زندگی کردن هستند!!!
پئر بُورتن
*
برای من سفر مانند مجازاتی ست که  بخود می دهم در زمانی که زندگی
در نگاهم بسیار آزار دهنده و تلخ می شود!!!
برگلیوت هوبک هاف
*
پول در تمامی دنیا مانند یک بیماری ویروسی است
که مردم دنیا نمی توانند از شر آن خلاص شوند!!!
جورج آپنس
*
رابطه من با پول ، این گونه است که من  هرگز اهمیتی به آن نمی دهم
اینگوارد آمبیورسن
*
برای من همیشه یکسان بوده است که صفرهای روی  پول و چک و...
در جلوی  آن  قرار داشته باشد  یا در پشت آن !!!
(کنایه ای  از  اینکه پو ل برای  من  ارزشی  ندارد!!!)
تور أرلینگ استاف
*
برای من بزرگترین  مسئله  دو جانبه در زندگی این است  که عاشق کسی باشم  که  عاشقانه  دوستم  دارد!
ماریا مُراستُود
*
داشتن یا بدست آوردن  کسی آنقدر ها مهم نیست
آنچه مهم است این است که  عاشقانه  یکدیگر را دوست داشته باشند !
اوآ سی دبرِرگ
*
من فکر میکنم همه زندگی رویائی ست از  عشق!
أوله پاسه
*
من میدانم که من زیباترین عشق خود را در یک کتابخانه ملاقات خواهم  کرد!
هاوارد سیلته
*
در زندگی هیج چیز مهم تر از این نیست که با قلب خود در صلح باشی
نینا کارین مونسن
*
من هرگز اجازه نخواهم داد پول مانع کاری شود که می خواهم انجام دهم!!!
کارستن ایس شن
*
در کار یک سیاستمدار عشق بایدنقطه یا نشانه  هر هدف باشد!!!
رئول استین
*
این کمکی نیست که تو مداوم کاری را انجام دهی که از عهده ء آن بر میائی
مهم این است کاری را بتوانی انجام دهی که تاکنون نمی توانستی و یاد  نگرفته بودی!!!
بیانجار هُوُف
*
تغییر آن  چیزی نیست که می آموزیم آن چیزهائی ست که از دست می دهیم
جوستین گاردر
*
دنیا پر از مشکل گشاهائی ست   که  بدنبال   مشکل ها  می گردند!!!
پئر اسلاکرتس وُوگ
*
انسان  نمیتواند  کیف  پول خود  را در   قلب  خود داشته  باشد!!!
تئو کوریت زینسکی
*
یک ریاضی دان کسی است که به تنهائی می نشیند وسعی می کند
مشکلی  را حل کند که حتی خودش هم نمی دانست  چنین مشکلی وجود  دارد!!
آتله سربرگ
*
دانش اقتصادی چیز شیرینی است اما برای اقتصادانان در این معقوله هیچ دینامیت هیجان یا کششی در آن پیدا

نمی شود بخصوص در  مقابل آنانی که بدنبال رویا  و آرزوهای  بزرگ می روند و سعی می کنند آنرا انجام داده و

کنترل کنند!!!
فرانس ویدربئرگ
*
زندگی کوتاه است اما طولانی ترین چیزیست که در اختیار ما انسانها قرار دارد
فررد هاند هاین
*
در تصور من زندگی مانندنقطه ای روشن در تاریکی ست
شل استاه
*
این نظر شخصی من است : شاد بودن مهمترین کاری ست که یک انسان می تواند انجام دهد!!!
تیرین لیسه
*
اینکه کسی تبهکار اجتماعی باشد مانند این است که هفت سال با کوشش و سختی در دانشگاه تحصیل کرده

باشد اما هیچ چیز نیآموخته باشد!!!
أوله جیمز اوناستاد
*
در زندگی چشیدن طعم ها تلخی هاست که لذت طعم شیرین را افزون می کند!
*
آن کسی عاقل و باهوش است که در امروز زندگی می کند نه در گذشته و نه در آینده!
؟
*
معلوم نیست انسان تا فردا زنده باشد
از این رو در لحظه های حال زندگی تلاش خود را برای زندگی کرده بکار بگیر !
؟
*
جوان بودن مانند رها بودن در باد است که سریع  نیز می گذرد!
نیلسه أوله أفته بُرو
*
بسیار سخت است که مرد باشی اما قادر به کوبیدن میخی ساده  نباشی!
(در کنایه  به : کارائی و همت  انسانی)
پُل گراهاند
*
هر انسان یک جزیره است درمیان دریای عشق و محبت ، که انسانها را بهم وصل می کند!
أوسه ریتر ایویدسن
*
کشتن میل ستیزه جوئی در بسیاری زنان  کاری بی اثر است  و درست مانند آن است که
سعی کنی با فشار بادکنکی را در زیر آب نگه داری دوباره بیرون می زند!!
ورا هتریکس
*
تعطیلات مانند پیش غذائی از بهشت است!!!!
(کنایه ای بر ضرورت تعطیلات در زندکی آدمی)
آلکس یوهانسن
*
پیدا کردن شیطان کاری بسیار ساده است کافی ست باطراف خود بنگری
کمی نخواهد پائید که اثری از او پیدا خواهی کرد!
آندریاس شارت,وورد
*
من خداوند را باور و قبول دارم مشکل اینجاست که آیا او هم مرا قبول دارد؟!
أوله پأئوسه
*
در هر یک نفسی که می کشی هم آسمان موجود است هم زمین!
لایف أوترسن
*
تا زمانی که احساس می کنم نقاشی ونقش اصلی را نیافته ام به کشیدن ادامه خواهم داد!
پئر کلیوا
*
من می توانم زمان زیادی را صرف کنم تنها برای انتخاب رنگ مسواکم
( کنایه از اینکه تفکر برای هر چیزی هر قدر ساده ضروریست)!
هیلده هوملُوو
*
سخت ترین مأموریت که گرفتم این بود که پرنده ای را شاد بسازم
با وجود داشتن پرنده های در یخچال اینکار بسیار سخت بود!!!
فاین هالد
*
در واقعیت امر همهء انسانهای بالغ بمانند کودکانی
در پشت نیمکت مدرسه در ماه اگوست(مهر در ایران)هستند!
جانیکن إورلاند
*
بسیارند کسانی که قادر به انجام کاری هستند
اما  نمی توانند بیشتر از این که هستند  باشند!!!
جاکوب ولمان
*
هیچ دلیلی ندارد شاگردی را عصبانی وپریشان کنیم
و سپس به تماشای او بنشینم!
ماریا بن ست واگارد
*
هدف زندگی باید براساس این باشد :که درپیری با سلامت از دنیا بروی اما یک عمر قلبی جوان داشته باشی!!!
اوسه ریتر اویدسن
*
کلمه مانند آب روان است که براحتی جاری میشود!
توالد استول تندبئرگ
*
هرگز کسی که استعداد خوبی در تایپ کردن دارد پروفسور  نخواهد شد!!!
لوسی اسمیت
*
زندگی آنقدر کوتاه است که بعضی ها فقط میرسند
کارهای ضروری خود راانجام دهند!!!
فرد هند فاین
*
اگر قرار است  انسان روزی تعادل روحی خود را   از دست بدهد و بشکند
بهتر آن است که در جوانی باشد چرا که  بعد از آن  محکمتر وقدرتمند تر زندگی خواهیم کرد!
آرید هالاند
*
زندگی کردن چون مجموعه ای ست از لایه های زیرین یک سازنده گی عاشقانه ایست
که دوباره و دوباره در طول زندگی بازسازی می شود اینرا زمانی باور می کنی که آنرا امتحان کرده باشی!!!
بیورنست یئرن
*
انسان آن چیزی خواهد شد که خود باور دارد!
أودنه ساندروُل
*
زندگی زمانی معنا پیدا می کند که آن کارهائی را انجام دهی که جرأت انجام آن را نداشته ای
*
هر چیزی که بیرون از محدوده آبرو باشد جز شکست وتباهی نتیجه ای نخواهد داشت!!
سامر سومروم

 


...و چند ضرب المثل اروپائی:


* همیشه به آنچه می خواهی فکر کن اما در مورد آن کمتر سخن بگو!

*در همه چیز همه چیز  هست!!! (ضرب المثل فرانسوی)

ودر ختم کلام :

نویسنده کتاب :أود یوهان هولن*: ( آنچه که می شود اینگونه گفت!)
 
کتاب خود را اینگونه به اتمام می برد که:
کتاب به آخر رسید  ولی یادآور سه چیز برای من بوده است  و آن اینکه همه خوبی ها در سه چیز است :

ALLE CODE TING ER TRE 

 

1_اینکه من چیزهائی خوبی آموختم که هیچ جوابی برآن پیدا نمی شود!
هلگه توُروُند

2_بهترین چیزهائی که همیشه منظور من بوده است, آرزو می کردم که مد نظرم نبود!!!
فرانس ویندر بررگ

3_وسرانجام اینکه من از حماقت های خود در زندگی پخته شده ام!الینُور فلور

  

***** 

 امید  در این رهگذر لحظات  خوبی را  سپری کرده باشید*
 

به نام او بپایان می برم که شروع  همه آغازهاست 

فرزانه شـیدا ۱۳۸۶

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد